3 Eylül 2014 Çarşamba

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor [Kitap Yorumu #2]

Kahve Gözlü Kız'ın Kitap Blogu

Orjinal Adı: Daughter of Smoke and Bone
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 435
Goodreads Puanı: 4.06

Bir zamanlar şeytanın ininde, yerde tüylerle oynayan masum bir kızdı.

O, artık masum değil...

Zuzana defteri alırken, arkadaşları Pavel ve Dina, kızın omzunun üzerinden çizimlere bakmak için uzandı. Karou'nun çizim defteri okulda bir efsaneye dönüşmüştü ve elden ele dolaşan defterdeki yeni çizimler her gün hayranlıkla incelenirdi. Bu defter -hayatı boyunca çiziktirdiği doksan ikinci defter- lastik bantlarla sarılıydı ve Zuzana bunları koparırcasına çıkardığı anda defter açılıverdi. Defterin her bir sayfası tutkal ve boyayla öylesine şişmişti ki cildi her an dağılabilirdi. Defter bir yelpaze gibi açılırken Karou'nun özgün karakterleri sayfalar üzerinde harika ve fazlasıyla tuhaf çizgileriyle dalgalandı. Ama kimse bu karakterlerin gerçek olduğunu tahmin bile edemezdi.

Karou, Prag'da yaşayan mavi saçlı, garip çizimleriyle dikkat çeken bir kız gibi görünüyor. Ama gerçekler bundan daha fazlası. O aslında küçüklüğünden beri tanıdığı bir diş tacirine dünyanın farklı yerlerinden dişler getiriyor. Karşılığında aldığı şey ise para değil, dilek.

Kitap tek solukta okunulan türden bir kitaptı benim için. Özellikle yarısından sonrası o kadar sürükleyiciydi ki anlatamam. Madrigal'in gözünden anlatılan kısımdan sonra resmen yerimden kalkamadım. Finalden bahsetmiyorum bile. Harika ötesi bir kitaptı.

Ana karakterlerin yanısıra yan karakterleri de çok sevdim. Zuzana, ve Kimera ailesi. Ayrıca yazar hikayenin karakterlerini ve geçtiği ortamı o kadar iyi anlatmış ki okurken  hiç yabancılık çekmedim.
Kitap ne başta ne ortalarda beni hiç sıkmadı. Fakat lades kemiğinin kırıldığı yere kadar benim için 'güzel' olan kitap, o kısımdan itibaren 'harika ötesi' oldu diyebilirim.

Son olarak eğer kitabı hala okumadıysanız, hemen alın ve okuyun. Ayrıca şuan D&R'ın 9.90'lık kitapları arasındayken bu fırsatı kaçırmayın derim :)

Bir sonraki postumda görüşmek üzere hepinize sağlıklı ve mutlu günler diliyorum :-* :-*

Puanım 5/5

Hiç yorum yok: